Dry Needling in Den Helder

Dry Needling Den Helder

Dry Needling bij Fysiotherapie Suri

De dry needling methode bij Fysiotherapie Suri is eigen gemaakt waardoor wij totaal afwijken van andere praktijken. Deze is gebaseerd op relevante anatomie en keten-behandelingen die door de praktijkeigenaar in verloop van tijd zijn ontwikkeld.

Dry needling is een zeer efficiënte behandelmethode om myofasciale problematiek, waarbij pijn en stijfheid op de voorgrond staan, te verhelpen. Talloze blessures kunnen hiermee worden verholpen. Bijvoorbeeld:

• (lage)rugklachten
  • Nekpijn
  • Tennis-/golferselleboog
  • Kuit- en scheenbeenklachten

Wat is Dry Needling eigenlijk?

Dry needling omvat het inbrengen van een ‘droge’ naald, dus zonder toevoeging van medicatie, in de aangedane spier(en). Hierbij worden triggerpoints aangeprikt. Het gevolg hiervan is dat de aangedane spier weer op lengte wordt gebracht, de mobiliteit verbeterd, de pijn en stijfheid zal verdwijnen en de algemene dagelijkse activiteiten en/of de sport kan zonder belemmeringen worden uitgeoefend.

Wat kunt u voelen tijdens de behandeling?

Het inbrengen van de naald voelt u niet of nauwelijks. Wanneer de naald dieper in de spieren wordt gebracht kunt u een diep, dof, krampend gevoel voelen. Het doel van dry needling is om een ‘local twitch’ op te wekken: dit houdt in dat de naald precies in de triggerpoint wordt geplaatst en de spier kort en snel aanspant, waardoor lengte in de spier wordt gebracht. Tijdens de behandeling kan het zijn dat u het warm krijgt en wat gaat transpireren. Zelden komt het voor dat u misselijk wordt of flauw valt.

Hoe vaak moet ik worden behandeld om resultaat te merken?

Ons behandelgemiddelde ligt erg laag. Dit behandelgemiddelde kunnen wij zo laag houden, omdat wij afwijken van de standaard dry needling methode. Standaard worden maar één of twee prikjes per keer gegeven. Wij pakken de hele keten van het lichaam aan, waardoor vaak na één behandeling al direct positief resultaat is te zien/voelen.

Dry needling is een onderdeel van de behandeling. Na dry needling te hebben toegepast is het belangrijk de spieren te gaan rekken. Wij nemen altijd met u door hoe u dit het beste kunt doen.