Schouderpijn

Het schoudergewricht is bijzonder, omdat het gewricht een draaiing van 360 graden toe laat. Hierdoor is de schouder behoorlijk gevoelig voor problemen en schade. Schouderpijn komt vaak samen met rugpijn, nekpijn, hoofdpijn en spierpijn. Deze klachten worden veroorzaakt door de spanning in uw spieren.

Klachten bij schouderpijn

Door de pijn kunt u uw arm vaak niet goed bewegen. Dit valt op wanneer u bijvoorbeeld uw kleren aan doet, oksels scheert of haren kamt. De pijn kan veel dagelijkse handelingen verstoren. Ook kan de schouderpijn uw nachtrust belemmeren. De bekendste pijnklacht bij schouderpijn is de pijn rond het schoudergewricht, maar ook:

• De nek
  • De elleboog
  • De vingers
  • De schouderbladen

Schouderpijn plekken uitgetekend op de schouder.
Uitgetekende pijnplekken op de schouder.

Behandeling bij schouderpijn

Wij raden u aan om bij schouderpijn rust te houden en overbelasting te vermijden. Daarnaast is fysiotherapie een werkende keuze om de stabiliteit, spiersterkte en beweeglijkheid te verbeteren. Bij een stijve nek kunnen het oprekken van de hals en het opbouwen van draaibewegingen pijnklachten verminderen. Om de schouder en nek pijn te verlichten kunt u ook gebruik maken van warmtepakkingen.

Ondersteuning bij schouderpijn

Een schouderbrace of sling ondersteunt uw schouder en arm tijdens een blessure of na een operatie. Het dragen ervan ondersteunt uw arm en zorgt voor minder pijn. De schouderbraces van Revalidatiecirkel zorgen voor optimale ondersteuning en zijn uitgebreid getest door onze fysiotherapeuten.