Voetpijn en klachten

De voet is een ingewikkeld onderdeel van het menselijk lichaam en bevat 33 gewrichten en wel 26 beentjes welke allemaal omhuld zijn door een netwerk van pezen en spieren. Daarom is het niet gek dat er af en toe iets aan een voet mankeert.

Veel mensen lopen met voetklachten welke slecht tot niet behandelbaar zijn door therapeuten of artsen. Dokters weten er vaak geen raad mee en raden simpelweg steunzolen aan. Fysiotherapie Suri kunnen wij u snel diagnosticeren middels echografie. Het behandelen van voetklachten doen wij door gebruik te maken van shockwave therapie.

Klachten bij voetpijn

Voetpijn komt in verschillende gradaties voor. Bij de een is het zo ernstig dat lopen geen mogelijkheid is terwijl de ander enkel waarneembare of zeurige pijn voelt. Onschuldige voetpijn wordt vaak veroorzaakt door het maken van een verkeerde beweging. Deze pijn trekt vaak binnen een aantal dagen weg. Wanneer de pijn verergert dan is het handig om langs te gaan bij uw dokter of fysiotherapeut.

Oorzaken voetpijn

• Bij hielspoor vindt er een irritatie in de peesplaat plaats. De aanhechting van deze pees zit bij het hiel bot en bij overbelasting of irritatie komt er een grote druk te staan op dit bot.
  • Fasciitis plantaris is een overlastingsblessure aan de hiel welke veel voorkomt bij sporters. De voetzoolpees die de hak met de voorvoet verbindt geeft klachten op de plek waar deze aanhecht op de hak.
  • Mortons neuralgie is een zenuwbeknelling in de voet.
  • Atrose is een aandoening van het kraakbeen, deze oorzaak wordt ook wel arthrosis deformans genoemt. Een voet bestaat uit meerdere botten, op de plaatsen waar de uiteinden van deze botten bij elkaar komen, de gewrichten, zit kraakbeen.

Behandeling bij voetpijn

De behandeling van een ernstige voetaandoening kan jaren duren, natuurlijk ligt dit aan de ernst van de pijn en beschadiging in uw voet. Bij Fysiotherapie Suri Den Helder maken we gebruik van de nieuwe behandelmethode genaamd shockwave therapie. Deze therapie maakt gebruik van trillingen om de precieze oorzaak van de voetpijn aan te pakken. Veel peesaandoeningen kunnen worden geholpen met een aantal shockwave behandelingen.
Wist u dat het team van Fysiotherapie Suri Den Helder u kan helpen bij voetpijn. Ook als deze klachten al langer aanwezig zijn. Neem contact met ons op! Wij staan u graag te woord en helpen u nog liever van uw pijn af.